|
zsech.forumoteka.pl Forum uczniów i nauczycieli ZSECh
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 7:40 pm Temat postu: IV AE |
|
|
Na WOS będziecie zobligowani do realizacji projektu przedmiotowego:
Opracował: Paweł Siejka
PROJEKT
Dekalog obywatelski.
Spróbuj zapalić maleńką świeczkę
zamiast przeklinać ciemność.
(Konfucjusz)
Projekt – metoda nauczania szeroko stosowana w zachodniej Europie, a zwłaszcza Stanach Zjednoczonych, polega na samodzielnym realizowaniu określonego przedsięwzięcia przez uczniów, w oparciu o przyjęte wcześniej założenia. Popularność tej metody w edukacji wzięła się z tego, iż pozwala ona kształtować umiejętności uniwersalne (zwane kluczowymi), które mogą być wykorzystywane w wielu różnych sytuacjach życiowych, np. w samokształceniu, w pracy zawodowej i w życiu społecznym. Zalicza się do nich następujące umiejętności:
- planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się,
- skutecznego komunikowania się,
- efektywnego współdziałania w grupie,
- rozwiązywania problemów w twórczy sposób,
- sprawnego posługiwania się komputerem.
CELE PROJEKTU:
I. Ponadprzedmiotowe, czyli rozwijanie umiejętności:
• efektywnej pracy w grupie (podejmowania decyzji, rozwiązywania konfliktów, dzielenia się zadaniami, brania współodpowiedzialności za pracę grupy),
• samodzielnego zdobywania i opracowywania informacji,
• publicznych wystąpień.
II. Przedmiotowe:
• w zakresie przedmiotowym projekt ma służyć budowaniu obywatelskiego zaangażowania, budzeniu świadomości, że państwo na tyle dobrze będzie funkcjonować, na ile obywatele będą brali za jej los odpowiedzialność.
INSTRUKCJA:
Zamysłem projektu jest wymyślenie i opracowanie w dwuosobowych grupach jednego PRZYKAZANIA OBYWATELSKIEGO, czyli wskazówki ukazującej co winni czynić obywatele naszego kraju, aby ojczyzna i społeczeństwo polskie mogło zmierzać w dobrym kierunku i się rozwijać.
Waszym zadaniem jest więc sformułować takie przykazanie oraz następnie uzasadnić swój wybór – dlaczego uznaliście to właśnie wskazanie za ważne. Czas prezentacji to 9-10 minut. Wasze wystąpienie ma być maksymalnie ciekawe, angażujące uwagę słuchaczy. Drugim ważnym kryterium oceny jest wykorzystanie prezentacji multimedialnej, która jest obowiązkowa dla każdej grupy.
Postarajcie się, aby każdy uczestnik grupy miał do wykonania mniej więcej jednakową część zadania. Pamiętajcie, aby każdy z was w równym stopniu uczestniczył w prezentacji (równomierne rozłożenie pracy jest trzecim z kryteriów ostatecznej oceny).
UWAGI:
1. W grupie macie równe prawa, ale i obowiązki. Wszyscy jesteście w równym stopniu odpowiedzialni za projekt. („Ja nad tą częścią nie pracowałem, to mnie nic nie obchodzi” – wykluczone!). Pamiętajcie, iż atmosfera w grupie jest rzeczą bardzo ważną dla końcowego sukcesu.
2. Nie chcę niezdrowej rywalizacji – rywalizujecie z wyznaczonym zadaniem a nie ze sobą!
3. Do 15 września macie czas na ustalenie składu grup. Na pierwszej lekcji po tej dacie nastąpi losowanie terminów wystąpień.
4. Od 20 października na kolejnych lekcjach odbywać się będą wasze prezentacje (w schemacie 3-3-3-3).
5. W przypadku jakichkolwiek problemów, wątpliwości zawsze możecie zwrócić się do mnie po pomoc!
6. Przygotowując swoje wystąpienie starajcie się uniknąć „sztampowości” i „ogranych motywów”. Postarajcie się wnieść nutę oryginalności i świeżości w zatęchłe szkolne powietrze! Niech wasze spojrzenie będzie nowatorskie, kreatywne i przykuwające uwagę słuchaczy. Pokażcie nauczycielowi (czyli mnie) jak wiele może się od was nauczyć w zakresie prowadzenia zajęć!
CZAS PREZENTACJI:
Każda grupa ma 9-10 minut na prezentację. Jeśli wasze wystąpienie będzie krótsze niż 6 minut niestety otrzymacie oceny niedostateczne!
OCENIANIE:
Każda dwuosobowa grupa otrzyma za swoją prezentację ocenę (taką samą dla obu osób). Wystawię ją po zebraniu opinii trzech osób, które zostaną wylosowane do współoceniania na początku każdej lekcji, podczas której odbędą się wasze wystąpienia. Ocenę wystawiać będę na następnej lekcji. Będzie to jedna z ważniejszych ocen, które otrzymacie w całym roku szkolnym z wiedzy o społeczeństwie.
Kryteria oceny:
1. Na ocenę składają się trzy czynniki w określonych proporcjach:
a. Treść: czy w swoim wystąpieniu w sposób jasny i wyczerpujący uzasadniliście wybór danego „przykazania”, czy po wystąpieniu nie mamy żadnych wątpliwości, że poruszony przez was problem jest rzeczywiście ważny dla dobrego funkcjonowania społeczeństwa i kraju – 30% oceny.
b. Forma: oryginalność, niebanalne zaprezentowanie tematu, umiejętność zaciekawienia słuchaczy podział ról, samodzielność wypowiedzi (Bez kartek! Nie wolno czytać!), poprawność językowa, wykorzystanie czasu: 50% oceny
c. Prezentacja multimedialna: ciekawa, dopracowana graficznie, stanowiąca ważny element wystąpienia, a nie jedynie tło, wykorzystywana przez cały czas przemówienia – 20% oceny. (Prezentacja musi być sporządzona w programie Power Point z rozszerzeniem .ppt/.pptx lub Windows Movie Maker z rozszerzeniem .wmv) _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 8:13 pm Temat postu: |
|
|
19 września - kartkówka z mapy politycznej Europy (10 państw do podania + ich stolice). _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 5:44 pm Temat postu: |
|
|
Oceny z kartkówki:
13 db
14 db
20 db
27 db
Wszystkie pozostałe piszące osoby dostały ocenę wiadomą... czyli bdb (ogólnie to po prostu masakra a nie kartkówka...). _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 5:12 pm Temat postu: |
|
|
Poprawa kartkówki z mapy politycznej Europy - czwartek 3 X, godzina 8, sala 33. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 9:30 pm Temat postu: |
|
|
16 października - sprawdzian z działu "Społeczeństwo".
Zagadnienia:
1. Podział grup społecznych (wielkość, stopień sformalizowania, członkostwo).
2. Składniki ładu społecznego znać.
3. Pojęcia: socjalizacja, konformizm (swoimi słowami!).
4. Umieć scharakteryzować trzy rodzaje społeczeństw: tradycyjne, przemysłowe, poprzemysłowe.
5. Znać imiona, nazwiska i wizerunki: prezydentów USA, Francji i Rosji, premiera Wielkiej Brytanii, kanclerz Niemiec, trenera MU...
+ wykresy będą i teksty z pytaniami.
Koszt: 20 groszy z VAT. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Paź 08, 2013 5:04 pm Temat postu: |
|
|
Harmonogram projektu przedmiotowego:
23 X:
1. A. Głownia/J. Jedynak
2. A. Ciombor/S. Godyń
24 X:
1. E. Stach/D. Bilska "Obywatelu, marsz na wybory."
2. W. Rafacz/P. Chrostek "Nie uciekaj rodaku. Zrób z Polski Zachód."
3. S. Lizoń/M. Niedowóz "Polaku, nie narzekaj."
30 X:
1. K. Petka/P. Wierzbic
2. W. Ryba/S. Waszewski
3. D. Pawela/K. Pająk
31 X:
1. A. Muzińska/K. Nowak "Nie bój się. Reaguj."
2. A. Babińska/A. Kłosowska "Empatia. By żyło się lepiej."
3. J. Urbaniak/P. Krawczyk "Weź się za siebie."
6 XI:
1. I. Pawlik/D. Urbańczyk
2. A. Kapa/M. Przybyła
3. P. Dzierzba/M. Chamik/U. Noworyta "Pomagaj innym." _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Czw Paź 17, 2013 8:59 pm Temat postu: |
|
|
Poprawa sprawdzianu z działu "Społeczeństwo" - czwartek 24 października, godzina 8. Zapraszam. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 5:49 pm Temat postu: |
|
|
13 grudnia - sprawdzian wiadomości z działów: Naród, Społeczeństwo polskie.
Zagadnienia:
1. Postawy względem narodu (nacjonalizm, ksenofobia, itp.).
2. Główne mniejszości narodowe w Polsce.
3. Prawa mniejszości narodowych.
4. Społeczeństwo polski - cechy i problemy.
5. Bezrobocie i korupcja - pojęcie i sposoby zwalczania (to zagadnienie będzie miało formę tzw. dłuższej wypowiedzi: napisz wystąpienie, w którym omówisz problem bezrobocia/korupcji oraz wskażesz sposoby jego zwalczania).
Koszt: 20 groszy
UWAGA - oceny z tego sprawdzianu już na 2 semestr! _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Sob Gru 14, 2013 4:54 pm Temat postu: |
|
|
W związku z likwidacją tegoż forum w styczniu 2014 odtąd informacje moje będą się ukazywać na forum:
http://zsech.fora24.pl/viewforum.php?f=3 _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|