Forum zsech.forumoteka.pl Strona Główna zsech.forumoteka.pl
Forum uczniów i nauczycieli ZSECh
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fakultet - archiwum
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum zsech.forumoteka.pl Strona Główna -> Paweł Siejka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Wto Sty 11, 2011 8:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zagadnienia (19 I)
Formy demokracji bezpośredniej (inicjatywa ludowa, referendum i plebiscyt).
Zalety i wady demokracji.
Kultura polityczna.
Pojęcie społeczeństwa obywatelskiego.
Partie polityczne i systemy partyjne (jednopartyjny, dwupartyjny, wielopartyjny). Główne partie w Polsce z przywódcami.
Ordynacje wyborcze – proporcjonalna i większościowa.
Stowarzyszenia.
Związki zawodowe (+ przykłady).
Media i opinia publiczna.
Pojęcie obywatelskiego nieposłuszeństwa.

transformacja ustroju polskiego: „Solidarność” 1980 r., stan wojenny, okrągły stół i wybory czerwcowe.

Konstytucja RP – pojęcie preambuły, polskie konstytucje, zasady ustroju RP (politycznego, decentralizacji władzy, unitarnej formy państwa).

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 9:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zagadnienia (26 I)

Władza ustawodawcza w Polsce – parlament:
zasady wyborów (tajne, równe, bezpośrednie, powszechne)
- organizacja prac parlamentu (marszałkowie, prezydium, Konwent Seniorów, kluby i koła, immunitet parlamentarny, komisje stałe, nadzwyczajne, śledcze),
- sposoby głosowania: większość zwykła, bezwzględna i kwalifikowana
- funkcje sejmu i senatu (główne)
- pojęcie koalicji i opozycji, Zgromadzenie Narodowe

Prezydent:
Wybór, uprawnienia (względem parlamentu, rządu, sądownictwa, spraw zagranicznych, obronności, tradycyjne uprawnienia głowy państwa), dotychczasowi prezydenci.


16 LUTEGO - WIELKI SPRAWDZIAN
Zagadnienia do sprawdzianu (działy Społeczeństwo, Państwo, Demokracja):

Społeczeństwo:
socjalizacja
grupa społeczna + typologia grup społecznych
naród – pojęcie i postawy względem narodu
prawidłowości życia społecznego: normy i postawy społeczne
bezrobocie i korupcja (pojęcie i sposoby zwalczania)
Państwo:
pojęcie (+ czynniki składowe)
legitymizacja władzy i jej rodzaje
sposoby nabycia obywatelstwa
koncepcje genezy państwa
funkcje państwa
formy państwa (podział: ze względu na formę rządów, ze względu na system rządów, ze względu na reżim polityczny, ze względu na ustrój terytorialny)
państwo a gospodarka: budżet państwa i jego części składowe, rodzaje podatków
Ideologie: liberalizm, socjaldemokratyzm, konserwatyzm, chadecja, faszyzm, komunizm, anarchizm, ekologizm.
Demokracja:
pojęcie i geneza (Ateny, Rzym, oświecenie, King, Gandhi)
zasady współczesnej demokracji
formy demokracji bezpośredniej (referendum, plebiscyt, ludowa inicjatywa ustawodawcza)
wady i zalety demokracji
systemy wyborcze: większościowy i proporcjonalny (ich wady i zalety)
społeczeństwo obywatelskie: pojęcie, stowarzyszenia, partie polityczne, manifestacje i wiece, petycje i listy otwarte.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 8:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

takiej metody powtarzania do sprawdzianu nie polecam...

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Wto Lut 15, 2011 8:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zagadnienia 2 III:
Władza ustawodawcza w Polsce – parlament:
- komisje stałe, nadzwyczajne, śledcze,
- sposoby głosowania: większość zwykła, bezwzględna i kwalifikowana
- funkcje sejmu i senatu (główne)
- pojęcie koalicji i opozycji, Zgromadzenie Narodowe
- proces legislacyjny

Prezydent:
Wybór, uprawnienia (względem parlamentu, rządu, sądownictwa, spraw zagranicznych, obronności, tradycyjne uprawnienia głowy państwa), dotychczasowi prezydenci.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!


Ostatnio zmieniony przez Paweł Siejka dnia Pon Lut 21, 2011 3:59 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Pią Lut 18, 2011 8:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyniki testu - w każdej klasie w kolejności ROSNĄCEJ!
IV E:
68%
IVB:
40%
41%
44%
75%
IVA:
32%
40%
57%
66%
69%
88%

Został wam jeden test (ustrój polityczny Polski), jedno zadanie dłuższej wypowiedzi i jedna próbna matura. A potem fortuna i przeznaczenie powiedzą : SPRAWDZAM...

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Wto Mar 01, 2011 6:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zagadnienia na 9 marca:
Władza ustawodawcza w Polsce – parlament:
- komisje stałe, nadzwyczajne, śledcze,
- sposoby głosowania: większość zwykła, bezwzględna i kwalifikowana
- funkcje sejmu i senatu (główne)
- pojęcie koalicji i opozycji, Zgromadzenie Narodowe
- proces legislacyjny

Prezydent:
Wybór, uprawnienia (względem parlamentu, rządu, sądownictwa, spraw zagranicznych, obronności, tradycyjne uprawnienia głowy państwa), dotychczasowi prezydenci.

Rada Ministrów:
wybór (wotum zaufania i nieufności, tzw. trzy kroki) i skład
premierzy w III RP
zadania rządu
administracja rządowa

Samorząd terytorialny:
Struktura samorządu.
Władze samorządowe.
Kompetencje gminy, powiatu i województwa (najważniejsze).
Podział na województwa.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Sro Mar 09, 2011 5:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zagadnienia na 15 marca
Samorząd terytorialny:
Struktura samorządu.
Władze samorządowe.
Kompetencje gminy, powiatu i województwa (najważniejsze).
Podział na województwa.

Problemy współczesnego świata

Eksplozja demograficzna. „Bogata północ” i „biedne południe”.
Globalizacja. Ruch alterglobalistów (antyglobalistów).
Terroryzm - pojęcie i rodzaje, najważniejsze organizacje terrorystyczne (Al-Kaida, Hamas, Hezbollah, IRA, ETA, RAF).
Konflikt izraelsko-palestyński (wojny 1948, 1967, 1973; OWP, Jaser Arafat) i chińsko-tybetański.

I to będzie na tyle...

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Sro Mar 23, 2011 12:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

30 marca - wielki test z Ustroju Politycznego Polski (i nie tylko).
Do 31 marca - zadania dłuższej wypowiedzi oddać.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Czw Mar 31, 2011 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie będzie mnie w najbliższym czasie - więc niestety waszych ulubionych fakultetów też nie - i próbnej matury pewnie również...
Ostatnie sprawdziany przekażę wam przez dyżurkę - wylądują tam we wtorek po południu. Podobnie wasze zadania nr 5 prosiłbym zostawić na dyżurce do wtorku, to ktoś je odbierze.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Sob Kwi 02, 2011 11:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otóż i wyniki:
Piotr D. 68%
Bartek H. 66%
Wojtek H. 59%
Kamil P. 96%
Beniamin S. 43%
Aleksandra B. 48%
Patrycja S. 34%
Arleta R. 53%
Kamila K. 43%
Patrycja K. 76%
Grzegorz K. 36%

Punktacja na oceny:
0-24 ndst
25-44 dop
45-64 dst
65-84 db
85-100 bdb

Prace do odbioru na dyżurce w środę najpewniej. Przeglądnijcie je UWAŻNIE!, zwracając szczególną baczność na popełnione błędy!

Zwracam uwagę na ostatnie pytanie - 38:
A - odpowiednie formułowanie swoich przykładowych problemów, np:
- sprzeczność pomiędzy rożnymi aktami prawa
- rosnąca bezradność obywateli w obliczu mnogości aktów prawnych
- błędne decyzje urzędników, związane z nadmierną ilością ustaw
- rosnące koszty obsługi prawnej dla przedsiębiorców.
B. Warunkiem koniecznym dla wejścia ustawy w życie jest jej OPUBLIKOWANIE W "DZIENNIKU USTAW RP"!

Jeśli macie udzielić odpowiedzi z wykorzystaniem danych liczbowych (jak w pytaniu o poparcie dla członkostwa w UE), to musicie te dane przytoczyć!

Co do spraw finansowych - jak obliczyłem, razem ze sprawdzianem na ksera wydałem około 15 zł 25 groszy na osobę, więc stratni nie jesteście. Coście dali, zostało wam zwrócone.

I jeszcze jedno - nie zapomnijcie po maturze pooddawać moje vademecum i podręczniki.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Czw Kwi 07, 2011 3:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chciałem zwrócić wasza uwagę na kilka problemów, z którymi współczesny świat się boryka, a o których miałem wspomnieć na fakultetach.
1. Rozprzestrzenie się broni atomowej - do klubu 5 mocarstw atomowych (USA, Rosja, Chiny, Francja, Wielka Brytania) dołączyły w ostatnich latach nowe: Izrael, Indie, Korea Północna, Pakistan. Kolejne usilnie pracują nad technologia atomową (Iran). Broń atomową uzyskują więc państwa niestabilne, z potężniejącymi problemami wewnętrznymi (Pakistan) lub państwa nieobliczalne/wrogie względem świata zachodniego (Iran, Korea Północna).
2. Potężniejący problem braku wody pitnej:
http://dyplomacjafm.blox.pl/2011/03/Wiek-wody-i-konfliktow-o-nia.html
3. Problem tzw. upadłych państw - istniejących wyłącznie na mapie, w rzeczywistości niewypełniających podstawowych funkcji i stanowiących siedlisko przestępczości i terroryzmu.
http://dyplomacjafm.blox.pl/2011/02/Grozna-upadlosc-panstw.html
4. Kwestia piratów, obecnych czy na wschodnich wybrzeżach Afryki czy też w Azji Południowo-Wschodniej, zakłócający "krwioobieg" światowego handlu.
http://dyplomacjafm.blox.pl/2011/01/Somalijscy-piraci-sa-coraz-grozniejsi.html
5. Rosnące aspiracje młodych, wykształconych społeczeństw, które nie mogą znaleźć pracy - w znacznej mierze to oni stoją za obecną "wiosną ludów" w państwach arabskich.
http://dyplomacjafm.blox.pl/2011/01/Niedostrzegany-problem-o-wielkiej-sile-razenia.html
6. Pamiętajcie o najważniejszych organizacjach terrorystycznych - tych historycznych jak też istniejących:
IRA, ETA, Hamas, Hezbollah, Al-Kaida
6.No i standard: problemy klimatyczne (globalne ocieplenie - nie mylcie proszę z dziurą ozonową, bo to jednak coś innego), zmniejszające się zasoby surowców - na czele z tzw. metalami ziem rzadkich (niezbędnymi przy wytwarzaniu komórek, laptopów itp.)
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8550536,Chiny_strasza_ograniczeniem_dostaw_metali_ziem_rzadkich.html
ropą czy gazem ziemnym.

No i oczywiście zaznajomcie się z pojęciem ALTERGLOBALIZMU I ANTYGLOBALIZMU (podobne acz nie tożsame są te dwa terminy).

Czyli DO NAUKI... ostatnie metry przed metą przed wami....

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2011 7:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnie wasze prace o UE poprawiłem - w środę/czwartek do was dotrą mam nadzieję. Zwróćcie uwagę na moje uwagi!!
Jutro tutaj kilka słów komentarza zamieszczę, więc przeczytajcie i weźcie sobie do serca!!

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 10:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kilka uwag dotyczących zadania o Unii Europejskiej:
Zadanie 2:
b. Podaj dwa argumenty, z których powodu Norwegia i Szwajcaria cieszą się największym poparciem jako ewentualni przyszli członkowie UE /1p./.
NIE wolno zostawić takiego zadania pustego! Bo tu każdy logiczny argument musi być uznany przez egzaminatora!
np. są to państwa bogate, są to państwa z ugruntowaną demokracją, są to państwa z podobna kulturą
- czy to takie trudne?

c) Podaj nazwę kraju, który wcześniej dwukrotnie odrzucił w referendum możliwość wejścia do UE. Wymień jedną przyczynę takiej decyzji tego państwa /1p./.
Norwegia
i podobnie jak wyżej: nie wolno nic nie pisać! Każdy logiczny argument będzie pasował.
np. jest to kraj bogaty, który nie chce się dzielić swoim bogactwem z innymi

d) Na podstawie mapy podaj argument geograficzny, który sprawia, że większość krajów UE sprzeciwia się wejściu Turcji do Unii Europejskiej /1p./.
Skoro na podstawie MAPY, to nie możecie wymyślać argumentów, których na tej mapie nie widać! Stwierdzenia, że większość sprzeciwia się, bo Turcja graniczy z niestabilnymi państwami jak Irak czy też może stać się kanałem przerzutu terrorystów z Iranu, Turcja ma konflikt z Grecją - są prawidłowe, ale one NIE wynikają z mapy!
Zdecydowana większość terytorium Turcji leży poza Europą - to jest jedyny logiczny wniosek z tej zamieszczonej mapy.

e) Na podstawie wiedzy własnej podaj dwie różnice kulturowe między Turcją a państwami członkowskimi Unii Europejskiej /1p./.
Pytają was o RÓŻNICE KULTUROWE - nie możecie pisać o wszelkich różnicach!
- religia dominująca islam, a Europa ateistyczna lub chrześcijańska
- kultura arabska a w Europie grecko-rzymska



3. Przyjrzyj się rysunkowi satyrycznemu i nazwij przedstawiony na nim problem /1p./.
Tu to wypisywaliście dziwy nad dziwy...
A odpowiedź jest łatwa:
Chęć przyłączenia się Turcji do UE, która jest temu niechętna i "ucieka" od integracji z tym krajem.

4.
a) Wymień pięć przykładów reform, które dokonały się w Turcji w związku z perspektywą wejścia do Unii Europejskiej /2p./.
Nie wolno tu pisać: zmieniono 1/5 wszystkich zapisów konstytucji - bo to nie jest konkretny przykład reform! Należało napisać o zniesieniu kary śmierci, swobodzie wypowiedzi itp.


d) Na podstawie wiedzy własnej wyjaśnij, w jaki sposób wejście Turcji do UE mogłoby wpłynąć na problem międzynarodowego terroryzmu. Odpowiedź uzasadnij /1p./.
Przy takim pytaniu, odpowiedź musi być złożona z dwóch części: po pierwsze wyjaśniacie, czy wpłynie akcesja na problem terroryzmu (tak - zwiększy zagrożenie atakami terrorystycznymi lub tak - zmniejszy zagrożenie); a po drugie uzasadniacie - dlaczego tak uważacie.
np. Wejście Turcji do UE mogłoby spowodować ograniczenie (zmniejszenie) problemu terroryzmu. Obecność kraju muzułmańskiego w Unii udowadniałaby otwartość Europy na świat islamu i w ten sposób osłabiałby wrogość między światem chrześcijańskim a arabskim.



Jakie działania powinny podjąć kraje aspirujące do UE, a jakie Unia Europejska, aby doprowadzić w przyszłości do rozszerzenia Wspólnoty na pozostałe kraje europejskie? Podaj i omów po trzy przykłady takich działań. Opisz dwie wartości, które sprzyjają budowie silnej wewnętrznie Unii Europejskiej. Wykorzystaj materiały źródłowe z zadań 1-4.
Czytajcie dokładnie polecenia i zanim zaczniecie pisać zastanówcie się, czy dobrze rozumiecie co macie zrobić - zbyt wiele osób pisało nie to, o co proszą w poleceniu!!
Przeanalizujcie klucz, który dołączyłem do waszych prac. A w sposób szczególny zwróćcie uwagę na sprawę wartości, które mieliście opisać - wartością nie jest wszystko co wam się uda wymyślić!
Co do wykorzystania tekstów z arkusza - pamiętajcie, że aby dostać punkt spełnione muszą być DWA warunki:
1. PEŁNY opis - czyli wszystko co jest pod tekstem musi być przepisane!
2. właściwy KONTEKST - wasze przywołanie musi być wykorzystane w odpowiednim miejscu waszej pracy. Na przykład:
piszecie o działaniach jakie muszą podjąć państwa aspirujące do UE: wskazujecie, że powinny przeprowadzić głębokie reformy dostosowujące prawo krajowe do unijnego. I w tym miejscu wykorzystujecie przykład Turcji:
Turcja może być przykładem państwa, które dążąc do Unii przeprowadziło szereg zmian prawnych, które miały zbliżyć to państwo do unijnych standardów. Jak pisze Milena Gołda w artykule "Turcja w Unii Europejskiej - za i przeciw" (opublikowanym na stronie www.psz.pl), zmieniono jedną piąta zapisów konstytucji, zniesiono karę śmierci, doprowadzono do równouprawnienia kobiet i mężczyzn, zagwarantowano prawa mniejszości kurdyjskiej. Ten przykład pokazuje, jak wiele potrzeba determinacji i woli po stronie państwa dążącego do Unii.
Czy to takie trudne?







Nie lubię bawić się w typowanie tematów matury (nigdy mi zresztą nie wyszło), ale takie trzy propozycje do rozważenia:

1. Temat dotyczący patriotyzmu - cechy współczesnego patrioty, wartości, którymi się kieruje.
Temat był na teście gimnazjalnym, co zmniejsza jego prawdopodobieństwo.

2. Wyzwania stojące przed współczesną Polską.
To jest całkiem prawdopodobne. Więc przemyślcie sobie, co byście napisali.
Np.
a). Problemy energetyczne - za 10-15 lat zabraknie nam prądu (wzrost popytu a stare elektrownie trzeba powoli wyłączać, brak nowych inwestycji) a do tego polityka UE (walka z emisją dwutlenku węgla i globalnym ociepleniem) zmusza nas do zmniejszania energetyki bazującej na węglu;
b).Problem starzenia się społeczeństwa - wzrastająca liczba emerytów, malejąca liczba osób w wieku produkcyjnym i przedprodukcyjnym - co skutkować będzie obniżaniem emerytur, zwiększonymi wydatkami państwa na ochronę zdrowia osób starszych i w efekcie nieodwołalnym podniesieniem wieku uprawniającego do emerytury; jednocześnie będzie trzeba podjąć działania zmierzające do podniesienia dzietności (sławetna polityka prorodzinna) i otwarcia się na imigrantów ze Wschodu.
c). Brak pracy dla dwudziestokilkulatków - skutkujący wysokim bezrobociem w najmłodszej grupie wiekowej i emigracją zarobkową. Młodzi ludzie powiększają w ten sposób dobrobyt i PKB innych krajów, a nas pozbawiają najbardziej aktywnej części społeczeństwa.
d). Silna polaryzacja polityczna - skutkująca rozbiciem społeczeństwa na dwie nienawistne grupy, wręcz odmawiające sobie prawa do funkcjonowania, gdzie przeciwnika politycznego widzi się nie jako konkurenta, lecz jako wroga.
e). Niski stopień "uobywatelnienia" Polaków - społeczeństwo obywatelskie w Polsce nie istnieje, nie angażujemy się w życie społeczne, jesteśmy nieufni względem siebie i całkowicie zamknięci w swoim prywatnym życiu. Nie zbudujemy sprawnie funkcjonującego państwa służącego swoim obywatelom a nie elicie politycznej bez zaangażowania.
f) Zła struktura polskiego systemu oświaty - produkujemy tysiące ludzi z wykształceniem ogólnym w sytuacji gdy brakuje fachowców ze szkół zawodowych, kształcimy setki studentów na specjalizacjach humanistycznych i ekonomicznych, którzy nie znajdą pracy, w sytuacji gdy brakuje nam inżynierów. A ministerstwa: edukacji narodowej i nauki i szkolnictwa wyższego umywają ręce... Szczycimy się jednym z najwyższych odsetków studiującej młodzieży, wydajemy miliony na ich studia, gdy nie znajdą po nich pracy, obniżamy poziom matury, aby wszyscy mieli średnie wykształcenie...
Tymczasem Czesi postanowili utrudnić maturę, aby na studia szło mniej ludzi a więcej decydowało się na szkoły zawodowe. No ale Czesi zawsze patrzyli racjonalnie, a my romantycznie...

3. No i temat stanowiący od lat moje marzenie: problemy współczesnego świata... Oj, można by się rozpisać... A kilka uwag dotyczących tego tematu macie troszeczkę wyżej.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 6:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedna uwaga - tym razem dotycząca PRAWA:
KASACJA - to nadzwyczajny środek odwoławczy w procesie karnym!
W procesie cywilnym aktualnie nazywa się to SKARGĄ KASACYJNĄ!
Pamiętajcie o tej różnicy.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Pią Maj 13, 2011 3:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję, że wszystkie osoby, które pożyczyły ode mnie wademeka i podręczniki nie zapomną mi ich oddać.

W poniedziałek/wtorek postaram się napisać kilka słów wyjaśnienia, co powinno się było znaleźć w pracy dotyczącej Polski jako demokratycznego państwa prawnego.

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum zsech.forumoteka.pl Strona Główna -> Paweł Siejka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum