|
zsech.forumoteka.pl Forum uczniów i nauczycieli ZSECh
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Sty 11, 2011 8:14 pm Temat postu: |
|
|
Zagadnienia (19 I)
Formy demokracji bezpośredniej (inicjatywa ludowa, referendum i plebiscyt).
Zalety i wady demokracji.
Kultura polityczna.
Pojęcie społeczeństwa obywatelskiego.
Partie polityczne i systemy partyjne (jednopartyjny, dwupartyjny, wielopartyjny). Główne partie w Polsce z przywódcami.
Ordynacje wyborcze – proporcjonalna i większościowa.
Stowarzyszenia.
Związki zawodowe (+ przykłady).
Media i opinia publiczna.
Pojęcie obywatelskiego nieposłuszeństwa.
transformacja ustroju polskiego: „Solidarność” 1980 r., stan wojenny, okrągły stół i wybory czerwcowe.
Konstytucja RP – pojęcie preambuły, polskie konstytucje, zasady ustroju RP (politycznego, decentralizacji władzy, unitarnej formy państwa). _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Sty 18, 2011 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Zagadnienia (26 I)
Władza ustawodawcza w Polsce – parlament:
zasady wyborów (tajne, równe, bezpośrednie, powszechne)
- organizacja prac parlamentu (marszałkowie, prezydium, Konwent Seniorów, kluby i koła, immunitet parlamentarny, komisje stałe, nadzwyczajne, śledcze),
- sposoby głosowania: większość zwykła, bezwzględna i kwalifikowana
- funkcje sejmu i senatu (główne)
- pojęcie koalicji i opozycji, Zgromadzenie Narodowe
Prezydent:
Wybór, uprawnienia (względem parlamentu, rządu, sądownictwa, spraw zagranicznych, obronności, tradycyjne uprawnienia głowy państwa), dotychczasowi prezydenci.
16 LUTEGO - WIELKI SPRAWDZIAN
Zagadnienia do sprawdzianu (działy Społeczeństwo, Państwo, Demokracja):
Społeczeństwo:
socjalizacja
grupa społeczna + typologia grup społecznych
naród – pojęcie i postawy względem narodu
prawidłowości życia społecznego: normy i postawy społeczne
bezrobocie i korupcja (pojęcie i sposoby zwalczania)
Państwo:
pojęcie (+ czynniki składowe)
legitymizacja władzy i jej rodzaje
sposoby nabycia obywatelstwa
koncepcje genezy państwa
funkcje państwa
formy państwa (podział: ze względu na formę rządów, ze względu na system rządów, ze względu na reżim polityczny, ze względu na ustrój terytorialny)
państwo a gospodarka: budżet państwa i jego części składowe, rodzaje podatków
Ideologie: liberalizm, socjaldemokratyzm, konserwatyzm, chadecja, faszyzm, komunizm, anarchizm, ekologizm.
Demokracja:
pojęcie i geneza (Ateny, Rzym, oświecenie, King, Gandhi)
zasady współczesnej demokracji
formy demokracji bezpośredniej (referendum, plebiscyt, ludowa inicjatywa ustawodawcza)
wady i zalety demokracji
systemy wyborcze: większościowy i proporcjonalny (ich wady i zalety)
społeczeństwo obywatelskie: pojęcie, stowarzyszenia, partie polityczne, manifestacje i wiece, petycje i listy otwarte. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Sro Sty 19, 2011 8:32 pm Temat postu: |
|
|
takiej metody powtarzania do sprawdzianu nie polecam...
_________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Lut 15, 2011 8:58 pm Temat postu: |
|
|
Zagadnienia 2 III:
Władza ustawodawcza w Polsce – parlament:
- komisje stałe, nadzwyczajne, śledcze,
- sposoby głosowania: większość zwykła, bezwzględna i kwalifikowana
- funkcje sejmu i senatu (główne)
- pojęcie koalicji i opozycji, Zgromadzenie Narodowe
- proces legislacyjny
Prezydent:
Wybór, uprawnienia (względem parlamentu, rządu, sądownictwa, spraw zagranicznych, obronności, tradycyjne uprawnienia głowy państwa), dotychczasowi prezydenci. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Ostatnio zmieniony przez Paweł Siejka dnia Pon Lut 21, 2011 3:59 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Pią Lut 18, 2011 8:27 pm Temat postu: |
|
|
Wyniki testu - w każdej klasie w kolejności ROSNĄCEJ!
IV E:
68%
IVB:
40%
41%
44%
75%
IVA:
32%
40%
57%
66%
69%
88%
Został wam jeden test (ustrój polityczny Polski), jedno zadanie dłuższej wypowiedzi i jedna próbna matura. A potem fortuna i przeznaczenie powiedzą : SPRAWDZAM... _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Mar 01, 2011 6:35 pm Temat postu: |
|
|
Zagadnienia na 9 marca:
Władza ustawodawcza w Polsce – parlament:
- komisje stałe, nadzwyczajne, śledcze,
- sposoby głosowania: większość zwykła, bezwzględna i kwalifikowana
- funkcje sejmu i senatu (główne)
- pojęcie koalicji i opozycji, Zgromadzenie Narodowe
- proces legislacyjny
Prezydent:
Wybór, uprawnienia (względem parlamentu, rządu, sądownictwa, spraw zagranicznych, obronności, tradycyjne uprawnienia głowy państwa), dotychczasowi prezydenci.
Rada Ministrów:
wybór (wotum zaufania i nieufności, tzw. trzy kroki) i skład
premierzy w III RP
zadania rządu
administracja rządowa
Samorząd terytorialny:
Struktura samorządu.
Władze samorządowe.
Kompetencje gminy, powiatu i województwa (najważniejsze).
Podział na województwa. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Sro Mar 09, 2011 5:47 pm Temat postu: |
|
|
Zagadnienia na 15 marca
Samorząd terytorialny:
Struktura samorządu.
Władze samorządowe.
Kompetencje gminy, powiatu i województwa (najważniejsze).
Podział na województwa.
Problemy współczesnego świata
Eksplozja demograficzna. „Bogata północ” i „biedne południe”.
Globalizacja. Ruch alterglobalistów (antyglobalistów).
Terroryzm - pojęcie i rodzaje, najważniejsze organizacje terrorystyczne (Al-Kaida, Hamas, Hezbollah, IRA, ETA, RAF).
Konflikt izraelsko-palestyński (wojny 1948, 1967, 1973; OWP, Jaser Arafat) i chińsko-tybetański.
I to będzie na tyle... _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Sro Mar 23, 2011 12:40 pm Temat postu: |
|
|
30 marca - wielki test z Ustroju Politycznego Polski (i nie tylko).
Do 31 marca - zadania dłuższej wypowiedzi oddać. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Czw Mar 31, 2011 10:04 pm Temat postu: |
|
|
Nie będzie mnie w najbliższym czasie - więc niestety waszych ulubionych fakultetów też nie - i próbnej matury pewnie również...
Ostatnie sprawdziany przekażę wam przez dyżurkę - wylądują tam we wtorek po południu. Podobnie wasze zadania nr 5 prosiłbym zostawić na dyżurce do wtorku, to ktoś je odbierze. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 11:43 am Temat postu: |
|
|
Otóż i wyniki:
Piotr D. 68%
Bartek H. 66%
Wojtek H. 59%
Kamil P. 96%
Beniamin S. 43%
Aleksandra B. 48%
Patrycja S. 34%
Arleta R. 53%
Kamila K. 43%
Patrycja K. 76%
Grzegorz K. 36%
Punktacja na oceny:
0-24 ndst
25-44 dop
45-64 dst
65-84 db
85-100 bdb
Prace do odbioru na dyżurce w środę najpewniej. Przeglądnijcie je UWAŻNIE!, zwracając szczególną baczność na popełnione błędy!
Zwracam uwagę na ostatnie pytanie - 38:
A - odpowiednie formułowanie swoich przykładowych problemów, np:
- sprzeczność pomiędzy rożnymi aktami prawa
- rosnąca bezradność obywateli w obliczu mnogości aktów prawnych
- błędne decyzje urzędników, związane z nadmierną ilością ustaw
- rosnące koszty obsługi prawnej dla przedsiębiorców.
B. Warunkiem koniecznym dla wejścia ustawy w życie jest jej OPUBLIKOWANIE W "DZIENNIKU USTAW RP"!
Jeśli macie udzielić odpowiedzi z wykorzystaniem danych liczbowych (jak w pytaniu o poparcie dla członkostwa w UE), to musicie te dane przytoczyć!
Co do spraw finansowych - jak obliczyłem, razem ze sprawdzianem na ksera wydałem około 15 zł 25 groszy na osobę, więc stratni nie jesteście. Coście dali, zostało wam zwrócone.
I jeszcze jedno - nie zapomnijcie po maturze pooddawać moje vademecum i podręczniki. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 3:27 pm Temat postu: |
|
|
Chciałem zwrócić wasza uwagę na kilka problemów, z którymi współczesny świat się boryka, a o których miałem wspomnieć na fakultetach.
1. Rozprzestrzenie się broni atomowej - do klubu 5 mocarstw atomowych (USA, Rosja, Chiny, Francja, Wielka Brytania) dołączyły w ostatnich latach nowe: Izrael, Indie, Korea Północna, Pakistan. Kolejne usilnie pracują nad technologia atomową (Iran). Broń atomową uzyskują więc państwa niestabilne, z potężniejącymi problemami wewnętrznymi (Pakistan) lub państwa nieobliczalne/wrogie względem świata zachodniego (Iran, Korea Północna).
2. Potężniejący problem braku wody pitnej:
http://dyplomacjafm.blox.pl/2011/03/Wiek-wody-i-konfliktow-o-nia.html
3. Problem tzw. upadłych państw - istniejących wyłącznie na mapie, w rzeczywistości niewypełniających podstawowych funkcji i stanowiących siedlisko przestępczości i terroryzmu.
http://dyplomacjafm.blox.pl/2011/02/Grozna-upadlosc-panstw.html
4. Kwestia piratów, obecnych czy na wschodnich wybrzeżach Afryki czy też w Azji Południowo-Wschodniej, zakłócający "krwioobieg" światowego handlu.
http://dyplomacjafm.blox.pl/2011/01/Somalijscy-piraci-sa-coraz-grozniejsi.html
5. Rosnące aspiracje młodych, wykształconych społeczeństw, które nie mogą znaleźć pracy - w znacznej mierze to oni stoją za obecną "wiosną ludów" w państwach arabskich.
http://dyplomacjafm.blox.pl/2011/01/Niedostrzegany-problem-o-wielkiej-sile-razenia.html
6. Pamiętajcie o najważniejszych organizacjach terrorystycznych - tych historycznych jak też istniejących:
IRA, ETA, Hamas, Hezbollah, Al-Kaida
6.No i standard: problemy klimatyczne (globalne ocieplenie - nie mylcie proszę z dziurą ozonową, bo to jednak coś innego), zmniejszające się zasoby surowców - na czele z tzw. metalami ziem rzadkich (niezbędnymi przy wytwarzaniu komórek, laptopów itp.)
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8550536,Chiny_strasza_ograniczeniem_dostaw_metali_ziem_rzadkich.html
ropą czy gazem ziemnym.
No i oczywiście zaznajomcie się z pojęciem ALTERGLOBALIZMU I ANTYGLOBALIZMU (podobne acz nie tożsame są te dwa terminy).
Czyli DO NAUKI... ostatnie metry przed metą przed wami.... _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 7:52 pm Temat postu: |
|
|
Ostatnie wasze prace o UE poprawiłem - w środę/czwartek do was dotrą mam nadzieję. Zwróćcie uwagę na moje uwagi!!
Jutro tutaj kilka słów komentarza zamieszczę, więc przeczytajcie i weźcie sobie do serca!! _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 10:37 am Temat postu: |
|
|
Kilka uwag dotyczących zadania o Unii Europejskiej:
Zadanie 2:
b. Podaj dwa argumenty, z których powodu Norwegia i Szwajcaria cieszą się największym poparciem jako ewentualni przyszli członkowie UE /1p./.
NIE wolno zostawić takiego zadania pustego! Bo tu każdy logiczny argument musi być uznany przez egzaminatora!
np. są to państwa bogate, są to państwa z ugruntowaną demokracją, są to państwa z podobna kulturą
- czy to takie trudne?
c) Podaj nazwę kraju, który wcześniej dwukrotnie odrzucił w referendum możliwość wejścia do UE. Wymień jedną przyczynę takiej decyzji tego państwa /1p./.
Norwegia
i podobnie jak wyżej: nie wolno nic nie pisać! Każdy logiczny argument będzie pasował.
np. jest to kraj bogaty, który nie chce się dzielić swoim bogactwem z innymi
d) Na podstawie mapy podaj argument geograficzny, który sprawia, że większość krajów UE sprzeciwia się wejściu Turcji do Unii Europejskiej /1p./.
Skoro na podstawie MAPY, to nie możecie wymyślać argumentów, których na tej mapie nie widać! Stwierdzenia, że większość sprzeciwia się, bo Turcja graniczy z niestabilnymi państwami jak Irak czy też może stać się kanałem przerzutu terrorystów z Iranu, Turcja ma konflikt z Grecją - są prawidłowe, ale one NIE wynikają z mapy!
Zdecydowana większość terytorium Turcji leży poza Europą - to jest jedyny logiczny wniosek z tej zamieszczonej mapy.
e) Na podstawie wiedzy własnej podaj dwie różnice kulturowe między Turcją a państwami członkowskimi Unii Europejskiej /1p./.
Pytają was o RÓŻNICE KULTUROWE - nie możecie pisać o wszelkich różnicach!
- religia dominująca islam, a Europa ateistyczna lub chrześcijańska
- kultura arabska a w Europie grecko-rzymska
3. Przyjrzyj się rysunkowi satyrycznemu i nazwij przedstawiony na nim problem /1p./.
Tu to wypisywaliście dziwy nad dziwy...
A odpowiedź jest łatwa:
Chęć przyłączenia się Turcji do UE, która jest temu niechętna i "ucieka" od integracji z tym krajem.
4.
a) Wymień pięć przykładów reform, które dokonały się w Turcji w związku z perspektywą wejścia do Unii Europejskiej /2p./.
Nie wolno tu pisać: zmieniono 1/5 wszystkich zapisów konstytucji - bo to nie jest konkretny przykład reform! Należało napisać o zniesieniu kary śmierci, swobodzie wypowiedzi itp.
d) Na podstawie wiedzy własnej wyjaśnij, w jaki sposób wejście Turcji do UE mogłoby wpłynąć na problem międzynarodowego terroryzmu. Odpowiedź uzasadnij /1p./.
Przy takim pytaniu, odpowiedź musi być złożona z dwóch części: po pierwsze wyjaśniacie, czy wpłynie akcesja na problem terroryzmu (tak - zwiększy zagrożenie atakami terrorystycznymi lub tak - zmniejszy zagrożenie); a po drugie uzasadniacie - dlaczego tak uważacie.
np. Wejście Turcji do UE mogłoby spowodować ograniczenie (zmniejszenie) problemu terroryzmu. Obecność kraju muzułmańskiego w Unii udowadniałaby otwartość Europy na świat islamu i w ten sposób osłabiałby wrogość między światem chrześcijańskim a arabskim.
Jakie działania powinny podjąć kraje aspirujące do UE, a jakie Unia Europejska, aby doprowadzić w przyszłości do rozszerzenia Wspólnoty na pozostałe kraje europejskie? Podaj i omów po trzy przykłady takich działań. Opisz dwie wartości, które sprzyjają budowie silnej wewnętrznie Unii Europejskiej. Wykorzystaj materiały źródłowe z zadań 1-4.
Czytajcie dokładnie polecenia i zanim zaczniecie pisać zastanówcie się, czy dobrze rozumiecie co macie zrobić - zbyt wiele osób pisało nie to, o co proszą w poleceniu!!
Przeanalizujcie klucz, który dołączyłem do waszych prac. A w sposób szczególny zwróćcie uwagę na sprawę wartości, które mieliście opisać - wartością nie jest wszystko co wam się uda wymyślić!
Co do wykorzystania tekstów z arkusza - pamiętajcie, że aby dostać punkt spełnione muszą być DWA warunki:
1. PEŁNY opis - czyli wszystko co jest pod tekstem musi być przepisane!
2. właściwy KONTEKST - wasze przywołanie musi być wykorzystane w odpowiednim miejscu waszej pracy. Na przykład:
piszecie o działaniach jakie muszą podjąć państwa aspirujące do UE: wskazujecie, że powinny przeprowadzić głębokie reformy dostosowujące prawo krajowe do unijnego. I w tym miejscu wykorzystujecie przykład Turcji:
Turcja może być przykładem państwa, które dążąc do Unii przeprowadziło szereg zmian prawnych, które miały zbliżyć to państwo do unijnych standardów. Jak pisze Milena Gołda w artykule "Turcja w Unii Europejskiej - za i przeciw" (opublikowanym na stronie www.psz.pl), zmieniono jedną piąta zapisów konstytucji, zniesiono karę śmierci, doprowadzono do równouprawnienia kobiet i mężczyzn, zagwarantowano prawa mniejszości kurdyjskiej. Ten przykład pokazuje, jak wiele potrzeba determinacji i woli po stronie państwa dążącego do Unii.
Czy to takie trudne?
Nie lubię bawić się w typowanie tematów matury (nigdy mi zresztą nie wyszło), ale takie trzy propozycje do rozważenia:
1. Temat dotyczący patriotyzmu - cechy współczesnego patrioty, wartości, którymi się kieruje.
Temat był na teście gimnazjalnym, co zmniejsza jego prawdopodobieństwo.
2. Wyzwania stojące przed współczesną Polską.
To jest całkiem prawdopodobne. Więc przemyślcie sobie, co byście napisali.
Np.
a). Problemy energetyczne - za 10-15 lat zabraknie nam prądu (wzrost popytu a stare elektrownie trzeba powoli wyłączać, brak nowych inwestycji) a do tego polityka UE (walka z emisją dwutlenku węgla i globalnym ociepleniem) zmusza nas do zmniejszania energetyki bazującej na węglu;
b).Problem starzenia się społeczeństwa - wzrastająca liczba emerytów, malejąca liczba osób w wieku produkcyjnym i przedprodukcyjnym - co skutkować będzie obniżaniem emerytur, zwiększonymi wydatkami państwa na ochronę zdrowia osób starszych i w efekcie nieodwołalnym podniesieniem wieku uprawniającego do emerytury; jednocześnie będzie trzeba podjąć działania zmierzające do podniesienia dzietności (sławetna polityka prorodzinna) i otwarcia się na imigrantów ze Wschodu.
c). Brak pracy dla dwudziestokilkulatków - skutkujący wysokim bezrobociem w najmłodszej grupie wiekowej i emigracją zarobkową. Młodzi ludzie powiększają w ten sposób dobrobyt i PKB innych krajów, a nas pozbawiają najbardziej aktywnej części społeczeństwa.
d). Silna polaryzacja polityczna - skutkująca rozbiciem społeczeństwa na dwie nienawistne grupy, wręcz odmawiające sobie prawa do funkcjonowania, gdzie przeciwnika politycznego widzi się nie jako konkurenta, lecz jako wroga.
e). Niski stopień "uobywatelnienia" Polaków - społeczeństwo obywatelskie w Polsce nie istnieje, nie angażujemy się w życie społeczne, jesteśmy nieufni względem siebie i całkowicie zamknięci w swoim prywatnym życiu. Nie zbudujemy sprawnie funkcjonującego państwa służącego swoim obywatelom a nie elicie politycznej bez zaangażowania.
f) Zła struktura polskiego systemu oświaty - produkujemy tysiące ludzi z wykształceniem ogólnym w sytuacji gdy brakuje fachowców ze szkół zawodowych, kształcimy setki studentów na specjalizacjach humanistycznych i ekonomicznych, którzy nie znajdą pracy, w sytuacji gdy brakuje nam inżynierów. A ministerstwa: edukacji narodowej i nauki i szkolnictwa wyższego umywają ręce... Szczycimy się jednym z najwyższych odsetków studiującej młodzieży, wydajemy miliony na ich studia, gdy nie znajdą po nich pracy, obniżamy poziom matury, aby wszyscy mieli średnie wykształcenie...
Tymczasem Czesi postanowili utrudnić maturę, aby na studia szło mniej ludzi a więcej decydowało się na szkoły zawodowe. No ale Czesi zawsze patrzyli racjonalnie, a my romantycznie...
3. No i temat stanowiący od lat moje marzenie: problemy współczesnego świata... Oj, można by się rozpisać... A kilka uwag dotyczących tego tematu macie troszeczkę wyżej. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 6:33 pm Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedna uwaga - tym razem dotycząca PRAWA:
KASACJA - to nadzwyczajny środek odwoławczy w procesie karnym!
W procesie cywilnym aktualnie nazywa się to SKARGĄ KASACYJNĄ!
Pamiętajcie o tej różnicy. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Pią Maj 13, 2011 3:00 pm Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję, że wszystkie osoby, które pożyczyły ode mnie wademeka i podręczniki nie zapomną mi ich oddać.
W poniedziałek/wtorek postaram się napisać kilka słów wyjaśnienia, co powinno się było znaleźć w pracy dotyczącej Polski jako demokratycznego państwa prawnego. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|