|
zsech.forumoteka.pl Forum uczniów i nauczycieli ZSECh
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barbara Michalik Moderator
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 62
|
Wysłany: Pon Paź 08, 2012 4:43 pm Temat postu: 2AO |
|
|
Zagadnienia do sprawdzianu:
1. scharakteryzować pod względem temperatury wody powierzchniowe i podziemne,
2. Jakimi czynnikami może być wywołana mętność i barwa wód powierzchniowych i podziemnych,
3. Wymienić rodzaje smaku wody,
4. przyczyny zapachu wody powierzchniowej i podziemnej,
5. umieć wymienić wszystkie chemiczne wskaźniki jakości wód,
6. Co to jest twardość wody i jak się dzieli ( twardość węglanowa i niewęglanowa),
7. Co to jest zasadowość i kwasowość wód i jakie związki je powodują,
8. Co to znaczy że organizmy zasiedlające zbiorniki wodne są wskaźnikami zanieczyszczenia wód,
9. Na czym polegają badania biologiczne wód,
10. Na czym polegają badania bakteriologiczne: ilościowe i jakościowe ( miano coli i indeks coli).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Pon Paź 08, 2012 8:25 pm Temat postu: |
|
|
Smaku wody? No są różne wody smakowe - cytrynowe, malinowe, ale najzdrowsza jest zwykła mineralna...
A cola jest niezdrowa... _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Barbara Michalik Moderator
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 62
|
Wysłany: Pon Paź 08, 2012 11:18 pm Temat postu: |
|
|
Ok nie sprecyzowałam, ale ochrona środowiska mam nadzieje zakumała
Ad. 3 pytania: Wymień rodzaje smaku wód powierzchniowych i podziemnych
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Paź 09, 2012 5:15 pm Temat postu: |
|
|
eee tam nuuudy... _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Barbara Michalik Moderator
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 62
|
Wysłany: Pon Paź 29, 2012 6:50 pm Temat postu: |
|
|
Sprawdzian z aktów prawnych - 9 listopada 2012r.
Zagadnienia:
1.Rozporządzenie dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi:
- kto określa to rozporządzenie,
- co określa to rozporządzenie ( np. określa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi w tym wymagania bakteriologiczne, fizykochemiczne, organoleptyczne....)
- wymagania określone w rozporządzeniu dotyczą wody pobieranej z jakich miejsc,
- do jakich wód naturalnych nie stosuje sie tego rozporządzenia,
- kto pobiera próbki do badania wód,
- w jakich punktach można pobierać próbki do badania wody ( np. z punktów czerpalnych...),
- kto wydaje ocenę o jakości wody,
- wymień punkty poboru próbek wytypowane do monitoringu kontrolnego i przeglądowego,
2. Ocena przydatności wody na podstawie wyników badań wody ( tabelki z egzaminu zawodowego),
3. Klasyfikacja wód na podstawie wyników badań ( wykresy parametrów wód),
4. Prawo wodne:
- wiedzieć, że Prawo wodne jest podstawowym aktem prawnym w zakresie ochrony wód przed zanieczyszczeniami w Polsce,
- prawo własności wód ( Art. 10.1 z Prawa wodnego),
- podać cztery nazwy działów z Prawa wodnego,
5. Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie klasyfikacji dla prezentowanego stanu wód powierzchniowych i podziemnych....
- kto określa to rozporządzenie,
- umieć wypisać, że:
klasa I - to wody o bardzo dobrej jakości,
klasa II - to wody o dobrej jakości,
klasa III - to wody o zadowalającej jakości,
klasa IV - wody o niezadowalającej jakości,
klasa V - wody złej jakości. |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Wto Paź 30, 2012 5:11 pm Temat postu: |
|
|
hm... klasa IIAO - materiał uczniowski o dobrej jakości?? _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Barbara Michalik Moderator
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 62
|
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Oby tendencja nie była spadkowa jak przy klasach czystości wody |
|
Powrót do góry |
|
|
Barbara Michalik Moderator
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 62
|
Wysłany: Nie Gru 09, 2012 11:55 pm Temat postu: |
|
|
Materiał do sprawdzianu z Koagulacji i sedymentacji:
tak jak mówiłam wszystko z tych lekcji będzie obowiązywać, czyli:
- definicja procesu koagulacji,
- jakie związki z wody są usuwane w procesie koagulacji,
- dokładny opis koagulacji,
- najczęściej stosowane koagulanty,
- co decyduje o wyborze koagulanta,
- wyjaśnić do czego służy mieszanie wolne i szybkie,
- urządzenia do szybkiego i wolnego mieszania ( zasada działania i podpis schematu),
- rodzaje zbiorników do przygotowywania reagentów,
- co ma wpływ na wielkość magazynu reagentów,
- od czego zależy sposób gospodarki reagentami na stacji uzdatniania wody,
- rodzaje dawkowników,
- definicja procesu sedymentacji,
- opis rodzajów sedymentacji ( swobodna, skupiona, warstwowa),
- zasada działania osadnika poziomego wraz z opisem schematu,
- wymienić rodzaje osadników ( rozpoznać na schemacie),
- wymienić urządzenia zespolone do sedymentacji i koagulacji
- na czym polega płytka sedymentacja. |
|
Powrót do góry |
|
|
Barbara Michalik Moderator
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 62
|
Wysłany: Nie Lut 03, 2013 11:16 pm Temat postu: |
|
|
Sprawdzian z "Filtracji" i zagadnienia:
1. Na czym polega proces filtracji - definicja,
2. Opisz działanie typowego filtru ( gdzie zatrzymują się cząstki zanieczyszczeń),
3. Narysuj schemat typowego filtru i opisz krótko jego elementy,
4. Jakie procesy mogą zachodzić w złożu filtracyjnym? Opisz je. ( mechaniczne, biologiczne i chemiczne),
5. Co to jest charakterystyka uziarnienia ( skład chemiczny, wielkość i kształt ziaren, procentowa ilość ziaren o różnych wymiarach, gęstość materiały filtracyjnego),
6. Jakie wymagania musi spełniać materiał filtracyjny?
7. Co to jest analiza sitowa?
8. Co można odczytać z krzywej przesiewu? ( odczytać z wykresu np. d60)
9. Co to jest współczynnik uziarnienia i porowatość?
10. Opisz filtracje powolna, pospieszną ( prędkość filtracji, procesy zachodzące na filtrze, sposób płukania),
11. Co to jest i od czego zależy cykl filtracji?
12. Na czym polega płukanie filtru?
13. Eksploatacja filtru - wypisz oprzyrządowanie filtru ( przepływomierze, kurki pobiernicze itp.) |
|
Powrót do góry |
|
|
Barbara Michalik Moderator
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 62
|
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 2:09 pm Temat postu: |
|
|
Oceny z filtracji:
16. +dst
17. ndst
18. ndst
19. db
20. dst
21. ndst
22. -db
23. ndst
24. ndst
25. dst
26.
27. bdb
moje serce jest złamane |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Siejka Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 591
|
Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 2:19 pm Temat postu: |
|
|
jak się tak trudnych rzeczy wymaga, to tak się musi skończyć.. _________________ TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|