Forum zsech.forumoteka.pl Strona Główna zsech.forumoteka.pl
Forum uczniów i nauczycieli ZSECh
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2AO

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum zsech.forumoteka.pl Strona Główna -> Barbara Michalik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barbara Michalik
Moderator
Moderator


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 62

PostWysłany: Pon Paź 08, 2012 4:43 pm    Temat postu: 2AO Odpowiedz z cytatem

Zagadnienia do sprawdzianu:

1. scharakteryzować pod względem temperatury wody powierzchniowe i podziemne,
2. Jakimi czynnikami może być wywołana mętność i barwa wód powierzchniowych i podziemnych,
3. Wymienić rodzaje smaku wody,
4. przyczyny zapachu wody powierzchniowej i podziemnej,
5. umieć wymienić wszystkie chemiczne wskaźniki jakości wód,
6. Co to jest twardość wody i jak się dzieli ( twardość węglanowa i niewęglanowa),
7. Co to jest zasadowość i kwasowość wód i jakie związki je powodują,
8. Co to znaczy że organizmy zasiedlające zbiorniki wodne są wskaźnikami zanieczyszczenia wód,
9. Na czym polegają badania biologiczne wód,
10. Na czym polegają badania bakteriologiczne: ilościowe i jakościowe ( miano coli i indeks coli).
Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Wto Gru 06, 2016 11:11 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Pon Paź 08, 2012 8:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Smaku wody? No są różne wody smakowe - cytrynowe, malinowe, ale najzdrowsza jest zwykła mineralna...
A cola jest niezdrowa...

_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Barbara Michalik
Moderator
Moderator


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 62

PostWysłany: Pon Paź 08, 2012 11:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok nie sprecyzowałam, ale ochrona środowiska mam nadzieje zakumała Razz
Ad. 3 pytania: Wymień rodzaje smaku wód powierzchniowych i podziemnych
Razz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Wto Paź 09, 2012 5:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eee tam nuuudy...
_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Barbara Michalik
Moderator
Moderator


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 62

PostWysłany: Pon Paź 29, 2012 6:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzian z aktów prawnych - 9 listopada 2012r.
Zagadnienia:


1.Rozporządzenie dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi:
- kto określa to rozporządzenie,
- co określa to rozporządzenie ( np. określa wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi w tym wymagania bakteriologiczne, fizykochemiczne, organoleptyczne....)
- wymagania określone w rozporządzeniu dotyczą wody pobieranej z jakich miejsc,
- do jakich wód naturalnych nie stosuje sie tego rozporządzenia,
- kto pobiera próbki do badania wód,
- w jakich punktach można pobierać próbki do badania wody ( np. z punktów czerpalnych...),
- kto wydaje ocenę o jakości wody,
- wymień punkty poboru próbek wytypowane do monitoringu kontrolnego i przeglądowego,
2. Ocena przydatności wody na podstawie wyników badań wody ( tabelki z egzaminu zawodowego),
3. Klasyfikacja wód na podstawie wyników badań ( wykresy parametrów wód),
4. Prawo wodne:
- wiedzieć, że Prawo wodne jest podstawowym aktem prawnym w zakresie ochrony wód przed zanieczyszczeniami w Polsce,
- prawo własności wód ( Art. 10.1 z Prawa wodnego),
- podać cztery nazwy działów z Prawa wodnego,
5. Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie klasyfikacji dla prezentowanego stanu wód powierzchniowych i podziemnych....
- kto określa to rozporządzenie,
- umieć wypisać, że:
klasa I - to wody o bardzo dobrej jakości,
klasa II - to wody o dobrej jakości,
klasa III - to wody o zadowalającej jakości,
klasa IV - wody o niezadowalającej jakości,
klasa V - wody złej jakości.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Wto Paź 30, 2012 5:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hm... klasa IIAO - materiał uczniowski o dobrej jakości??
_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Barbara Michalik
Moderator
Moderator


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 62

PostWysłany: Pon Lis 12, 2012 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oby tendencja nie była spadkowa jak przy klasach czystości wody Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Barbara Michalik
Moderator
Moderator


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 62

PostWysłany: Nie Gru 09, 2012 11:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Materiał do sprawdzianu z Koagulacji i sedymentacji:

tak jak mówiłam wszystko z tych lekcji będzie obowiązywać, czyli:

- definicja procesu koagulacji,
- jakie związki z wody są usuwane w procesie koagulacji,
- dokładny opis koagulacji,
- najczęściej stosowane koagulanty,
- co decyduje o wyborze koagulanta,
- wyjaśnić do czego służy mieszanie wolne i szybkie,
- urządzenia do szybkiego i wolnego mieszania ( zasada działania i podpis schematu),
- rodzaje zbiorników do przygotowywania reagentów,
- co ma wpływ na wielkość magazynu reagentów,
- od czego zależy sposób gospodarki reagentami na stacji uzdatniania wody,
- rodzaje dawkowników,
- definicja procesu sedymentacji,
- opis rodzajów sedymentacji ( swobodna, skupiona, warstwowa),
- zasada działania osadnika poziomego wraz z opisem schematu,
- wymienić rodzaje osadników ( rozpoznać na schemacie),
- wymienić urządzenia zespolone do sedymentacji i koagulacji
- na czym polega płytka sedymentacja.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Barbara Michalik
Moderator
Moderator


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 62

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 11:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzian z "Filtracji" i zagadnienia:

1. Na czym polega proces filtracji - definicja,
2. Opisz działanie typowego filtru ( gdzie zatrzymują się cząstki zanieczyszczeń),
3. Narysuj schemat typowego filtru i opisz krótko jego elementy,
4. Jakie procesy mogą zachodzić w złożu filtracyjnym? Opisz je. ( mechaniczne, biologiczne i chemiczne),
5. Co to jest charakterystyka uziarnienia ( skład chemiczny, wielkość i kształt ziaren, procentowa ilość ziaren o różnych wymiarach, gęstość materiały filtracyjnego),
6. Jakie wymagania musi spełniać materiał filtracyjny?
7. Co to jest analiza sitowa?
8. Co można odczytać z krzywej przesiewu? ( odczytać z wykresu np. d60)
9. Co to jest współczynnik uziarnienia i porowatość?
10. Opisz filtracje powolna, pospieszną ( prędkość filtracji, procesy zachodzące na filtrze, sposób płukania),
11. Co to jest i od czego zależy cykl filtracji?
12. Na czym polega płukanie filtru?
13. Eksploatacja filtru - wypisz oprzyrządowanie filtru ( przepływomierze, kurki pobiernicze itp.)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Barbara Michalik
Moderator
Moderator


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 62

PostWysłany: Nie Mar 03, 2013 2:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oceny z filtracji:
16. +dst
17. ndst
18. ndst
19. db
20. dst
21. ndst
22. -db
23. ndst
24. ndst
25. dst
26.
27. bdb

moje serce jest złamane Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Wto Gru 06, 2016 11:11 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Paweł Siejka
Moderator
Moderator


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 591

PostWysłany: Sob Kwi 06, 2013 2:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak się tak trudnych rzeczy wymaga, to tak się musi skończyć..
_________________
TAK - na lekcjach historii b?d? kartkówki!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum zsech.forumoteka.pl Strona Główna -> Barbara Michalik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group